DISCIPLÍNY, TRÉNINK

Úvod k bumerangovým disciplínám

28. ledna 2008 v 0:05 | bumerang
  • Mezinárodně platná pravidla bumerangových disciplín stanovila IFBA (Mezinárodní federace bumerangových asociací) v r. 2006 a aktualizuje je zpravidla před každým mistrovstvím světa (tj. každý druhý rok).
  • Kromě mezinárodních pravidel mají některé státy ještě svá národní pravidla - případný rekord z takového národního turnaje je mezinárodně platný pouze tehdy, pokud tato národní pravidla jsou stejně přísná nebo přísnější než pravidla IFBA.
  • Česká bumerangová asociace (CBA) přijala pravidla IFBA, tj. výsledky dosažené na českém turnaji mají mezinárodní platnost.
  • Plné české znění aktuálních pravidel bumerangových disciplín je volně ke stažení ZDE.
.
ROZDĚLENÍ DISCIPLÍN
  • Základní rozdělení disciplín je na týmové a individuální. Týmové jsou odvozeny z individuálních a někdy kombinují více disciplin dohromady.
  • Uvádím jen discipliny individuální:
  1. Přesnost (Accuracy)
  2. Australské kolo (Aussie Roundú
  3. Rychlost (Fast Catch)
  4. Vytrvalost (Endurance)
  5. Trikové chytání a dublování (Trick Catch & Doubling]
  6. Doba letu (Maximum Time Aloft, MTA)
  7. Hod do dálky (Long Distance, LD)
.
DŮLEŽITÉ POJMY SPOLEČNÉ PRO VĚTŠINU DISCIPLÍN
  • býčí oko: kruh o poloměru 2 m, ze kterého se ve většině disciplín hází. Obvodová čára už není součástí oka.
  • přešlap: dotyk čáry nohou během odhazování bumerangu. Mezi odhozením bumerangu a vyběhnutím z býčího oka musí závodník udělat zřetelnou pauzu, ustat na okamžik v pohybu.
.

Výbava na trénink

27. ledna 2008 v 22:02 | bumerang
  • bumerangy
  • hadr na čištění bumerangů od hrubých nečistot a vlhkosti
  • indikátor větru: velmi se mi osvědčuje starý rybářský prut s lehkou stuhou na špici (někdo používá např. nastřihané proužky z mikrotenových sáčků)
  • potřeby na tuning: nosím rozklepaná rybářská olůvka různých hmotností, gumičky, lepicí pásky různých barev, nůž, samolepicí suchý zip (kolečka o průměru 13 mm), zapalovač, občas i dokonale rovnou desku na kontrolu tuningu (hlavně pro potřeby ohýbání a kroucení LD- a MTA- bumerangů)
  • ochranné pomůcky: sluneční brýle (!), levou rukavici, pár náplastí
  • potřeby na měření vzdálenosti: svinovací pásmo, pomůže i dlouhá výrazná stuha (na vyznačení "býčího oka" - kruhu o poloměru 2 m)
  • stopky
  • papíry a psací potřeby: tužku, vlastní návody na tunění, výtah z pravidel
Po každém tréninku nezapomeň na základní péči o bumerangy, aby dlouho a dobře sloužily.
.

Posilování

27. ledna 2008 v 21:53 | bumerang

POSILOVÁNÍ PRO VYŠŠÍ VÝKON
  • zvyšuje tvé šance v silových a vytrvalostních disciplínách (hod do dálky, doba letu, rychlost,vytrvalost)
  • stačí si dát jeden intenzivní trénink LD nebo MTA a tělo ti samo poví, které svaly při hodu bumerangem používá: celou paži od ramene po zápěstí, svaly mezi palcem a ukazovákem, záda, břicho...
.
VYROVNÁVACÍ CVIKY
  • házení bumerangem je jednostranné zatěžování těla, proto závodníci doporučují vyrovnávací cvičení
  • další rady se dají najít na webu, v knihkupectví, úplně nejlíp se asi poradit s trenérem v místní posilovně
.
 
 

Reklama